23:10 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم های آمریکا

ادامه کاهش قیمت‌ها تحت تاثیر مداخله ترامپ در بازار نفت
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت روز دوشنبه همچنان تحت تأثیر درخواست دوباره ترامپ از اوپک برای افزایش تولید و جبران تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات ایران قرار داشت و به روند کاهشی ادامه داد.
روسیه: نگران کمبود عرضه نفت نیستیم!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت روس‌نفت اعلام کرد تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم امسال به کمبود عرضه نفت در بازار جهانی منجر نخواهد شد.
مخالفت چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری راد: وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بوده است.
واردات نفت هند از ایران ۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: واردات نفت هند از ایران به دلیل شتاب پالایشگاه‌های هندی برای خرید نفت ایران پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا در نوامبر گذشته و عجله آنها برای انجام خرید پیش از پایان مهلت معافیت در اوایل ماه میلادی آینده، در فاصله مارس سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال مالی پیش از آن حدود پنج درصد افزایش پیدا کرد.
معافیت از تحریم‌های نفتی ایران تمدید می‌شود
پایگاه خبری راد: طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، آمریکا در اوایل ماه مه احتمالاً معافیت از تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران را برای حداقل چهار کشور خریدار بزرگ نفت و میعانات ایران شامل چین، هند، کره جنوبی و ترکیه تمدید خواهد کرد.
دعوای شدید آمریکایی‌ها بر سر سیاست تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: تیم امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی علیه تهران برای شماری از کشورهای خریدار نفت ایران به شدت دچار اختلاف شده است.
فشار مقامات کره‌ای برای تمدید معافیت از تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود مقامات دولت کره جنوبی در سفری که ظرف چند روز آینده به واشنگتن خواهند داشت، همتایان آمریکایی خود را برای تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تحت فشار قرار دهند.
تیغ آمریکا علیه هواوی تیزتر می‌شود!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که سیاست‌مداران کاخ سفید و قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا درصدد افزایش تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت کامل و همیشگی فعالیت مخابراتی و فروش محصولات شرکت چینی هواوی در این کشور هستند.
ذخایر دلار روسیه با بیت‌کوین جایگزین می‌شود
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد به منظور کاهش تاثیرات منفی تحریم های آمریکا علیه این کشور به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رمزپایه همچون بیت کوین و جایگزین کردن ذخایر دلاری خود روی بیاورد.
از دید خبرگزاری فرانسه ایران چه مشکلاتی دارد؟
پایگاه خبری راد: خبرگزاری فرانسه در گزارشی، بخش بانکی، بحران ارزی و کنترل دولتی را مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران خواند.
سقوط آزاد ثروت ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد: به دنبال ریزش سنگین بازارهای بورس در سراسر جهان، ثروتمندان جهان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند.
عراقی ها بر سر دوراهی بین ایران و آمریکا چه تصمیمی می گیرند؟!
پایگاه خبری راد: معافیت ۴۵ روزه آمریکا به عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران رو به اتمام است و عراق قصد دارد هیاتی را به آمریکا اعزام کند که از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، معافیت گرفته و به واردات گاز ایران ادامه دهد.
عراق به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است!
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا دولت جدید عراق را برای افزایش تولید و صادرات نفت شمال این کشور به ترکیه در آستانه بررسی تمدید معافیت بغداد از تحریم‌ها برای ادامه واردات گاز ایران، تحت فشار قرار داد.
برنامه‌های بزرگ برای هواپیماهای کوچک
پایگاه خبری راد: هرچند بازگشت دوباره تحریم های آمریکا علیه صنعت هوایی ایران باعث شده شرکت هواپیمایی "ایران ایر" فعلا برنامه توسعه خود و افزایش تعداد هواپیماهایش را متوقف کند، اما آن چه که در سال‌های اجرای بر جام اتفاق افتاد، شرایطی به وجود آورده که می‌تواند برای کوتاه مدت بخشی از نیازهای هوایی ایران را پاسخ دهد.
 ژاپن همکاری‌های مخابراتی و ارتباطی خود را با هواوی قطع می کند!
پایگاه خبری راد: پس از تصمیم دولت ژاپن به قطع همکاری با هواوی، حالا شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی بزرگ و فعال در این کشور از حذف تمامی تجهیزات هواوی و زدتی‌ای بکاررفته در شبکه‌های آنها خبر داده‌اند.